Ekonomi

Needham, Kanal Kontrolleri Aracılığıyla Amazon ve Meta Hakkında Güncellemeler Sunuyor

Needham analistleri, 1 Temmuz tarihli ayrı notlarında, Amazon (NASDAQ:AMZN) ve Meta Platforms (NASDAQ:META) ile ilgili olarak sektör kaynaklarıyla yaptıkları görüşmelerden elde ettikleri en son bulguları paylaştı.

Amazon ile ilgili olarak, çevrimiçi perakende uzmanı, Amazon’un bulut bilişim bölümü (AWS) ve reklamcılık işini içermeyen birincil perakende operasyonlarının 2020’nin üçüncü çeyreğinden bu yana kâr ürettiğini belirtti. Bununla birlikte, kâr marjları Walmart gibi, tipik olarak %3,5 civarında net kâr marjları gören yerleşik perakendecilerden önemli ölçüde daha küçüktür.

Uzman ayrıca Amazon’un Birleşik Krallık, Almanya ve Japonya’da kâr elde ettiğini ancak İtalya, İspanya, Meksika ve Brezilya gibi ülkelerde mali kayıplar yaşadığını belirtti. Bu pazarlarda, bireylerin harcadığı ortalama miktar daha düşüktür ve bu da sermayeye yapılan önemli yatırımlara rağmen sürekli mali kayıplara yol açmaktadır.

Bir başka sektör uzmanı Amazon Prime Video’daki reklamların her bin izlenme için reklam maliyetinin (CPM) 30 ila 50 dolar arasında değiştiğini belirtti. Fiyat, hedeflenen kitlenin özelliğinden ve Amazon’un perakende reklam ağı aracılığıyla ürün satın alımlarıyla olan ilişkisinden etkileniyor. Spor etkinlikleri de dahil olmak üzere en çok rağbet gören içerikler en yüksek CPM’leri alırken, daha az popüler izleme dönemleri veya içerik türleri en düşük CPM’leri çekiyor.

“Needham’daki analistler, Amazon Prime Video’nun yayın hizmetinden elde edilen reklam gelirinin 2024 yılında bir önceki yıla göre %113’ün üzerinde bir artış göstereceğine inanıyor. Bunun nedeni, Ocak 2024’ten itibaren 200 milyon küresel abonenin tamamının reklam destekli bir modele dönüştürülerek bağlantılı TV (CTV) için önemli yeni reklam alanlarının sunulmasıdır.”

Ayrıca üçüncü bir sektör kaynağı, ABD hükümetinin bazı bilgi işlem görevlerini Microsoft’un (NASDAQ:MSFT) Azure Bulutundan AWS’nin GovCloud’u gibi daha güvenli seçeneklere taşımasının muhtemel olduğunu öne sürdü. Ayrıca, Google (NASDAQ:GOOGL) çalışanlarının direnişi nedeniyle Google Cloud’un devlet projeleri için uygunluğu konusunda şüphelerini dile getirdiler.

META ile ilgili olarak Needham analistleri, üretken yapay zeka teknolojisinin şirketin içerik oluşturma ve bundan gelir elde etme çabalarının yaklaşık %20’sini etkilediğini gözlemledi.

Meta, 2023’ün sonundan bu yana, küçük işletmeler için otomatik reklam metni ve videoları oluşturma gibi üretken yapay zeka özelliklerini bünyesine katıyor ve bu da tıklama sayısını ve Makaralardaki reklam yuvaları için rekabeti artırıyor.

Instagram Reels, 2023’ün son çeyreğinde %15-20 ve 2023’ün ilk çeyreğinde %10 olan belirli bir müşterinin Meta platformlarındaki reklam harcamalarının 2024’ün ilk çeyreğinde %20’sini oluşturdu. Analistler, bu artışın %60’ının ek büyüme olduğunu ve bunun da Meta platformlarındaki reklam harcamalarındaki artışa önemli ölçüde katkıda bulunduğunu belirtti.

Buna ek olarak, Meta’nın 2023’ün dördüncü çeyreğinde Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve Kanada için ücretlendirdiği ortalama CPM, bir önceki yıla göre %25 artışla 20 $ oldu. 2024’ün ilk çeyreğinde ortalama BGBM 18 dolardı ve bir önceki yıla göre yaklaşık %30 daha yüksekti. CPM’lerdeki artışa rağmen, Meta’nın platformlarını kullanan reklamverenlerin reklam harcaması getirisi (ROAS), yatırımın üç katı ortalama hedefle tutarlı kaldı.

Needham analistleri, “Bu tutarlılık, hedefleme doğruluğundaki gelişmelere, tüketici verilerine erişime, reklam formatlarının çeşitliliğine ve artan tüketici harcamalarına bağlanıyor,” diye yazdı.

Needham ayrıca Meta’nın işletme giderleri için üç yıl içinde iki ila üç kat yatırım getirisi (ROI) bekleyen bir iç kriter belirlediğini ve sermaye yatırımları için de beş yıl içinde benzer bir ROI beklendiğini belirtti.

Bu makale AI’nin yardımıyla oluşturulmuş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vip elit Bağcılar escort Bayan numaraları
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
betturkey
jojobet
deneme bonusu veren siteler